O zi mai lungă decât noaptea

Aș spune ”Pace!”,
Dar nu-mi stă-n fire,
Vreau război.
Căci sunt prea mândru,
Fire născută din amor,
Pierdută cu desăvârșire în gunoi.

Primesc întotdeauna tot ce vreau,
Nu îmi ajunge niciodat’.
Sunt tot ce filmul hollywoodian urăște,
Sunt chiar soldatul dezertat.

Mă pierd, mă regăsesc în fiecare clipă,
Sunt trist râzând,
Am zece fețe,
Nici una nu-i reală, te înșel.
Atingerea-ți îmi poate fi fatală, tu ești El!

A stat ascuns în tine, îl miros,
E Dumnezeul,
E cel ce m-alungă de veacuri în Abis.
Aș vrea să-l scot la suprafață doar ca să-i conversez,
Să îl întreb ca într-o doară
Despre singurătatea din Înalt,
Ca mai apoi să-i dau povară,
Tristețea din Adânc,
Să-i fie partener în Paradis.

Am încheiat de mult a noastra antică dispută,
Deși îl știu că nu mă uită, m-a iertat.

Eu nu îi vreau Iertarea căci nu am înțeles nici pân-acu’,
De ce făcu-m-a mare,
În Negru,
Împărat?

Te-ntreb pe tine Doamne, pe mine m-ai creat?
Sau tot la fel ca tine? Din Neant am apărut?

De multe ori stau și-I vorbesc de plictiseală,
Privind absent la suflete-urlătoare ce cu scârbă le primesc.
– Veniți foști muritori în negura-mi aprinsă!,
Eu vă fac veșnici,
Îns-o să vă doară,
O sa va ardă,
Și-arzând o să vă pută,
N-am ce vă face,
Ați ales!

Mă uit din nou la tine,
De mult,
De mult eu te-am pierdut,
O știu. Nu-mi pasă!
(și dacă-mi pasă, n-o să-ți spun)

Întotdeauna
Ziua-ți va fi mai lungă decât noaptea,
Și asta-mi dă speranță!

Căci noaptea mea-i lumină,
Iar ziua ta e chin!

Lasă un răspuns

