În depărtări

Îmi văd în ochii tăi lucirea vieții
O viață ce îmi e departe-n timp ascunsă.
O zare-n multe umbre dansatoare pe al amintirilor făgaș
Așa îmi simt ceea ce mulți ca suflet îl descriu –
Eu îi spun simplu: un pustiu.
De-acolo vine-un tunet slab precum o șoaptă
Bătăi de inimă ce aparțin unui ocean de vise
Aceleași amintiri ce azi le simt dar nu-mi mai sunt permise
Din glasul tău ce nu l-am auzit vreodată
Se-adună în penițe, se vor scrise…

Privesc în ochii tăi tăcuți
Doar ca să îmi aud ecoul unor vorbe spuse
În lung drum al penei ce scrie ne-ncetat.
Voi fi având eu oare destul timp ca să termin
Frumoasa simfonie scrisă-ntr-un cuvânt? – mă-ntreb adesea pe-nserat

O curbă neașteptată îmi face iar stiloul pe hârtie,
În timp ce te descrie
Cuminte-ntr-un fotoliu
Citind și lăcrimând durerea ce te-apasă
Trăind o clipă precum anul
Imagine în ceața amintirii
Precum o veche barcă a unui pirat
Din portul meu tăcut, încet, tu ai …

Corabie plecată-n depărtări voit-ai ca să-mi fii
Iar eu nu doar te-am lăsat,
Dar ți-am suflat și-n pânze
Căci eu știam din bunul început ce tu doar poate-ai bănuit:

Marea de vise ce tu o navighezi,
Pirat tăcut cu roșie pălărioară
E sufletul ce-mi aparține,
Un suflet plin de groaznice furtuni,
Ce-ți place să-l cutreieri mai mult în lung decât în lat,
Sperând la vreme bună știind dar, din momentul despărțirii de uscat,
C-aceasta este marea pânzei tale albe
Un alb neîntinat
Dar e și sufletul în care tu te-ai înecat.

Lasă un răspuns

