Ploaie și descântec (antonim)

Cum simți durerea arsurii urletelor mele fără tine?
.ploaie și descântec
Tăcut, strângând din dinți o buză,
să simt un gust sărat în gură.
Furnal cu aur și argint în clocot
Ce picură pe inima mea stele,
Stele arzând când roșu, când întunecat, acolo pe furiș.
Palme înfipte-n orizontul albăstrui al serii
Strângându-se spasmodic,
Tremurând.
Ciob de oglindă spartă-n suflet,
Purtând icoana zâmbetului tău
Din ce în ce mai șters,
Și un blestem de șapte vieți deodată
Ce-aș vrea să ți le-nchin în cel mai greu suspin.
.
Alegere ușoară, calvar sau chin?
.
Calvar și chin.
În plus, o viață de venin.
Măști zâmbitoare când scot capul afară din oceanu-mi plin de dor,
Trăgându-mi gura mea de aer,
Atât cât să ajung din nou adâncul și liniștit să mor.
O moarte de-o secundă, și lungă de un veac.
C-apoi să trebuiască s-o iau iar de la cap.
Aleg, deci, amândouă, mai dă-mi și focul lin
Al amintirii tale,
Să-mi fie drept cămin.
.
”Știu că am mii de pete-n suflet, nu mi-e frică!” Recunoști?
.

Niciodată!
Sufletul nu îmi e negru de prea multe pete!
Mi-e doar întunecat de frică,
Căci n-o să-i fii tu ploaia ce-l va spăla
Și-o să rămână negru în lumea lui prea mică…
.
de unde-aș ști că-n gând tu îmi mai spui vreun cuvânt?
.
Însă de-ar fi doar asta, aș sta cuminte învățându-mi teama …
Mi-e, trebuie s-o spun, și groază,
Că o să mă învăț cu negrul din priviri,
Atât de mult încât voi deveni un mut
Golem de lavă fără de culoare,
Stând în genunchi, cu capul aplecat,
O umbră a gândului tău viu, ce cuvântul l-a uitat.
.
Descântă-mă … de zilele cu ploaie fără de lumină,
că de singurătate-ți plâng …

Un răspuns la „Ploaie și descântec (antonim)

Lasă un răspuns

